מחזירים את זה הלאה: 6 אמנים שהופכים גרוטאות ליצירות מופת

מחזירים את זה הלאה: 6 אמנים שהופכים גרוטאות ליצירות מופת

מחזירים את זה הלאה: 6 אמנים שהופכים גרוטאות ליצירות מופת
12.07.2014 פורבס ישראל
מכירים את האמרה "זבל של אחד הוא אוצר בשביל האחר"? הרעיון הפשוט הזה, שגורס שמשהו שאדם לא צריך יותר יכול לשמש אדם אחר, להיות בדיוק הדבר (בה"א הידיעה) שהוא זקוק לו, או אולי הדבר שהוא חולם עליו יותר מכל, מתאים כמו כפפה ליד לתפיסה הסביבתית שגורסת שהמשאבים על פני כדור הארץ מוגבלים ויש לעשות בהם שימוש טוב יותר.

 

אז מעבר להפרדת הפסולת לצפרדעים כחולות שאוגרות נייר או לפחי הקומפוסט, ומעבר להשלכת בקבוקי הפלסטיק למכליות הייעודיות, פעולות שרובנו כבר מיישמים בחיי היומיום, יש אנשים שלוקחים את אותם ה"שיירים" ומוצאים דרך יצירתית לעשות בהם שימוש חוזר, וגם להפוך אותם על הדרך ל"אוצר" – יצירות חדשות, חד־פעמיות, שעומדות בפני עצמן.

ואם פעם מיחזור היה עסקם של אלו שמזלם פחות שפר עליהם (והם נאלצו להתפשר על בגדים וריהוט יד שנייה) ואילו סמל סטטוס של עושר היה המכונית החדישה ביותר, או לחלופין ענתיקות בנות 200 שנה, הרי שהיום גם העשירונים שמזלם שפר עליהם יותר שמחים להתהדר במלבושים או בריהוט שנוצרו במלאכת מחשבת ממיטב הגרוטאות שאספו אמן או אמנית בעלי שם. לפניכם חמישה אמני מיחזור שיוצרים אמנות מיוחדת, ידידותית לסביבה וללא ספק אינה שווה לכל כיס.

 

אילנית נאוטרה – יוצרת פריטים מפנימיות של צמיגים

משפט אחד על התחום: "הפשוט הוא המורכב".

הזיקה לתחום: "'נדבקתי' בחיידק המיחזור בקנדה, שם התגוררתי לפני כ־15 שנה. יש שם מודעות. לצערי, בישראל אין הרבה מודעות לאיכות הסביבה".

היצירה: נאוטרה, 43, עוסקת בתחום ה"מיחדוש". את התיק הראשון יצרה ממפרש; מצמיג שמצאה עשתה תיק; בגיל 20 יצרה טבעות מכפיות. "אסור לזרוק צמיגים, כיוון שהם לא מתכלים. זה יצר תעשייה שלמה – לדוגמה, גורסים אותם והופכים אותם למשטחים בגני משחקים. אני עושה מהם תיקים, ארנקים, רהיטים ומוצרים לבית. "אני לוקחת חומר שלא טוב לסביבה והופכת אותו למשהו יפה וערכי".

השכלה: בוגרת ויצו חיפה בתיכון במגמת אופנה, קולנוע בקנדה, עיצוב גרפי ועיצוב פנים.
ניסיון מקצועי: יוצרת מפנימיות מאז שנת 2001.

לקוחות: "אנשים שיכולים להעריך את הערך המוסף ורואים אותו במוצר. אנשים ירוקים, טבעונים".

 מחירים בסטודיו: החל ב־80 ועד 8,000 שקל לרהיטים ולמראות; 80 עד 1,800 שקל לתיקים.
Neutra, רוחמה 8, מתחם נגה, תל אביב
 

נאוטרה פורבס

Meet the Author

Add some profile text to talk about the author

Subscribe

Explain the benefits of subscribing