אילנית נאוטרה

שומרי הגלקסיה: 7 מעצבים שמכינים תיקים מחומרים שנחשבו לפסולת

אילנית נאוטרה
מאת: נעמה פאר אמיתי, לאשה 23.06.2020
NEUTRA/ אילנית נאוטרה
התמחות: תיקים ופריטי ריהוט מצמיגים ממוחדשים
אילנית נאוטרה. "מרגישה שמִחדוש הוא סוג של גלגול נשמות"(צילום: יובל חן)
איך הכל התחיל? למדתי עיצוב אופנה ותקשורת חזותית, ואז עברתי לחיות בדרום־אפריקה, ניו־יורק וקנדה, שם התעוררה בי מודעות לאיכות הסביבה. בשנת 2000 חזרתי ארצה והתחלתי לעצב, ובעקבות תיק שתפרתי מצמיג משומש התחלתי לקבל הזמנות. חקרתי את חומר הגלם הזה ואת שיטות העיבוד שלו וגיליתי אפשרויות אינסופיות. אני יוצרת תיקים ורהיטים שנמכרים בבוטיקים ובמוזאונים בארץ, באירופה, בניו־יורק וביפן.
למה בחרת בצמיגים? זה חומר עמיד שמתבלה יפה ומתאים כתחליף לעור, משום שהוא קל ומזכיר אותו במראה. לא פעם כשאני חותכת אותו, הוא נדמה לי כמו עור של לווייתן או חיה מיתולוגית. השימוש בו מצמצם זיהום סביבתי, ואני מרגישה שמִחדוש הוא סוג של גלגול נשמות.
 מהו תהליך העבודה? אני קונה צמיגים משומשים מספקים, ממיינת לפי עובי ואחר כך מעבדת, חותכת ותופרת. זה חומר גלם קשוח, שדורש סכינים מיוחדות ומכונת תפירה חזקה. הצורה והטקסטורה של הצמיג מכתיבות את העיצוב, אבל אני מתנסה בגימורים חדשים. לאחרונה אני מוסיפה עלים שאני צובעת בזהב. זה אתגר להפוך חומר קשוח למוצר אלגנטי ואופנתי.
 
 
"זה אתגר להפוך חומר קשוח למוצר אלגנטי ואופנתי" (צילום: אילנית נאוטרה)
"זה אתגר להפוך חומר קשוח למוצר אלגנטי ואופנתי"(צילום: אילנית נאוטרה)
 
לכל תיק יש סיפור: באחת הפעמים שנטלי פורטמן הגיעה לביקור בארץ, היא נתקלה בתיק גב שלי וקנתה שניים, לה ולבעלה. אני נהנית לדמיין אותם מסתובבים ברחובות לוס־אנג'לס עם התיקים שלי .
 טווח מחירים: 800-1,800 שקל. התיק בתצלום: 780 שקל. בסטודיו, רוחמה 8 ת"א־יפו
ובאתר neutraatelier.com
 

Meet the Author

Add some profile text to talk about the author

Subscribe

Explain the benefits of subscribing